پیگیری برای گره گشایی مشکلات شهر و مردم در نشست های استانی / انتظار داریم مطالبه گری مردم بیشتر شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر فیروزکوه، محمدرضا شهرآشوب در نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اظهار داشت: شورای ششم در 14 مرداد 1400 فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون 102 جلسه رسمی و 184 مصوبه داشت.

وی ضمن تقدیر از اعضای کمیته انطباق فرمانداری جهت همکاری و همراهی مجموعه مدیریت شهری گفت: تمام مصوبات با توجه به رعایت موارد قانونی در کمیته انطباق مصوب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر فیروزکوه افزود: شورای ششم تاکنون 1366 مکاتبه داشت که 523 مکاتبه و جلسه خارج شهرستانی بابت پیگیری و گره گشایی مشکلات شهر و مردم بود و نتیجه آن در دریافت بودجه های مناسب برای اجرای کارهای عمرانی شهر، قابل مشاهده است.

شهرآشوب بیان داشت: انتظار داریم مطالبه گری مردم بیشتر شود و تاکنون صرفا 102 درخواست مردمی در شورا ثبت شده که نسبت به مکاتبات و پیگیری ها سهم مطالبات مردمی ناچیز است.

وی تأکید کرد: شهر برای مردم شهر است و اعضای شورا به عنوان معمتدین و امانتدار مردم هستیم و آمدیم که گره ای از کار مردم باز کنیم و نیاز به همیاری مردم در پیشبرد امور داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر فیروزکوه تصریح کرد: جلسات شورا علنی است و غیر علنی نیست و همان طور که بسیاری از شهروندان در جلسات حضور داشتند سایر شهروندان هم می توانند در صورت تمایل حضور داشته باشند و از روند مصوبات مطلع شوند.

شهرآشوب با اشاره به لزوم ساماندهی بافت فرسوده شهری گفت: تسهیلات لازم در بافت فرسوده برای بازآفرینی آن در نظر گرفته شده و ساماندهی آن نیاز به همکاری شهروندان دارد.

وی دلیل عدم رفع بسیاری از مشکلات و مطالبات را مسائل حقوقی دانست و افزود: اگر برخی از کارها شروع نشده درگیر مسائل حقوقی است و مسائل چندین ساله و اختلافات حقوقی گذشته، بسیاری از زمان شورا و شهرداری را گرفته تا بتواند برخی از مطالبات را رفع و برخی از طرح ها را شروع کند.

شهرآشوب در پایان اظهار داشت: در سال دوم شورا نیز با همکاری شهروندان در پیشبرد اهداف و آبادانی شهر پیش خواهیم رفت.

اخبار قبلی
دومین نشست خبری شهردار و اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر فیروزکوه برگزار شد
اخبار بعدی
رعایت عدالت در توزیع اعتبارات و اجرای پروژه های سطح شهر / لایروبی انهار بر اساس قانون بر عهده امور منابع آب است
فهرست