در حوزه ساماندهی سگ های بلاصاحب تا شش ماه آتی به استاندارد و نرمال خواهیم رسید

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر فیروزکوه، علیرضا صادقی، شهردار فیروزکوه در برنامه تهران 20 در خصوص ساماندهی سگ های بلاصاحب اظهار کرد: چند سالی بحث حمایت از سگ های بلاصاحب باعث شد شهرداری ها در این حوزه کمتر فعالیت کنند؛ تقریبا یکسال است این برنامه را از طریق شرکت طرف قرارداد پیگیری کردیم.

وی افزود: بخشنامه و دستورالعملی در این زمینه وجود دارد که بر اساس آن بحث زنده گیری و ساماندهی سگ های سطح شهر انجام می شود؛ این شرکت متخصصانی دارد که بررسی لازم را انجام می دهند؛ سگ ها اگر نژاد خوبی داشته باشند به کسانی که نیاز دارند تحویل داده می شود؛ سگ هایی که بیمار باشند و قابلیت نگهداری نداشته باشند مرگ با ترحم طبق دستورالعمل انجام می شود.

شهردار فیروزکوه با تأکید بر اینکه پروسه ساماندهی سگ های بلاصاحب در حال انجام است، خاطرنشان کرد: حضور سگ های بلاصاحب در سطح شهر محدود شده و این امر کنترل شده است؛ قطعاً این کاری نیست که یک شبه انجام شود و باید ادامه دار هم باشد؛ امیدواریم تا شش ماه آینده به استاندارد موجود برسیم و باید این نکته را مدنظر داشت که نمی توان سگ ها را از چرخه طبیعت حذف کرد.

صادقی تصریح کرد: شرکت طرف قرارداد سگ های جمع آوری شده را توسط متخصص دامپزشکی که در اختیار دارد، تزریق یکسری واکسن ها و عقیم سازی را انجام می دهد که زاد و ولد کنترل شود؛ سگ های نژاد دار به دامداران یا کسانی که نیاز به سگ نگهبان دارند تحویل داده می شود.

هزینه کرد 25 میلیارد تومانی برای آسفالت معابر شهری فیروزکوه

علیرضا صادقی، شهردار فیروزکوه در برنامه تهران 20 در خصوص نهضت مسکن ملی اظهار کرد: در فاز اول کمکی که توانستیم انجام دهیم، 15 هکتار در کمیسیون ماده 5 مصوب و طراحی شد و به محدوده شهری الحاق گردید. وی افزود: از سوی راه و شهرسازی تفکیک ها صورت گرفته است؛ قاعدتاً چون ثبت نام ها انجام شده باید توزیع زمین صورت گیرد و این امر از سوی راه و شهرسازی انجام می شود.

شهردار فیروزکوه خاطرنشان کرد: حدود 100 هکتار نیز پیش بینی شده و مطالعات آن در حال انجام است تا به محدوده شهری الحاق شود؛ امیدواریم این منطقه نیز تفکیک گردد و به افراد واجد شرایط واگذار شود.

صادقی در خصوص آسفالت معابر که از وظایف شهرداری است، بیان کرد: در سال گذشته و امسال 25 میلیارد تومان برای آسفالت معابر اعتبار تخصیص داده شد و حدود 5 میلیارد تومان هم اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام داد؛ در بودجه سال آینده برای آسفالت معابر، 15 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی تأکید کرد: در فیروزکوه به دلیل این امر بیشتر لکه گیری در معابر صورت می گیرد چون این نگرانی وجود دارد روکش آسفالت انجام دهیم و بعد طرح شبکه فاضلاب شهری اجرا شود، آسفالت کل منطقه مجدد تخریب می شود و هزینه هدر می رود؛ تقاضای ما از آب و فاضلاب شهری این است که زودتر منابعی را تأمین کرده و طرح شبکه فاضلاب شهری را به سرانجام برسانند تا بعد از روکش برخی از معابر، درگیر حفاری و هدررفت منابع نشویم.

لزوم رفع مشکل استعلام حریم کیفی محیط زیست نسبت به انهار سطح شهر

علیرضا صادقی، شهردار فیروزکوه در خصوص استعلام حریم کیفی محیط زیست در حوزه انهار سطح شهر، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ما در فیروزکوه داریم بحث استعلام حریم کیفی محیط زیست نسبت به انهار در سطح شهر است؛ از وسط نهر تا 150 متر به طرفین حریم کیفی تعریف شده است و مردم ساخت و ساز نمی توانند انجام دهند.

وی همچنین گفت: این مسئله نه برای شهر فیروزکوه بلکه برای شهرهای دیگر استان نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است.

شهردار فیروزکوه اشاره داشت: مقرر شد این بخشنامه اصلاح گردد ولیکن زمان بر شده و مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است؛ خواهشمندیم افراد متولی در سازمان حفاظت محیط زیست، این امر را رسیدگی و پیگیری نمایند.

اخبار قبلی
تجلیل از کارکنان بازنشسته شهرداری فیروزکوه در گردهمایی کارکنان شهرداری
اخبار بعدی
عملیات شبانه برف‌روبی در شهر فیروزکوه / تردد در جریان است
فهرست