جاذبه های گردشگری فیروزکوه

شهرستان فیروزکوه از نظر جاذبه های گردشگری از برجستگی خاصی برخوردار است . اين شهرستان با دارا بودن رودخانه های پرآب، درياچه های آب شيرين و چشمه های آب معدنی متعدد، از مناطق کوهستانی و ييلاقی استان تهران به شمار می آيد.
جاذبه های طبيعی این منطقه، شهرستان فيروزکوه را درزمره مناطق خوش آب و هوای استان تهران قرارداده که به خصوص در فصل های گرم جاذب جمعيت شهرهای اطراف است. وجود طبیعت بکر و انواع جلوه های طبیعی همانند کوهستان پربرف در زمستان ، دشت ها ، رودخانه ها ، تنگه ها ، چشمه های آب معدنی و 170 اثر تاریخی و فرهنگی و 42 بقعه مبارکه شناسایی شده ( که حدوداً 70 اثر ملی به ثبت رسیده ) این شهرستان را از سایر مناطق استان متمایز می نماید .
تنگه واشی همراه با حجاریهای دوره قاجاریه ، آبشار زیبا و چمنزارهای وسیع ، غار بورنیک ، چشمه آب معدنی خمده ، آب چمن حصاربن ، حاشیه رودخانه حبله رود و منطقه شکار ممنوع کاوه ده از جاذبه های طبیعی شهرستان می باشد .

آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) که این بنا در بافت قدیم شهر فیروزکوه و شمال قلعه تاریخی فیروزکوه ( قلعه فیروز شاه ) بر بالای آن قرار گرفته است . این بنا ، مدفن امامزاده اسماعیل فرزند امام موسی بن جعفر (ع) و برادر امام رضا (ع) است . نقل شده که ایشان در سنین جوانی و به دنبال قیام شیعیان در طبرستان و استقرار حکومت سلسله زندیه در آن نواحی عازم این ولایت شد و در دیمه که نام قدیم شهر فیروزکوه است ، سکونت گزید.

سرخ قلعه طرود ، کاروانسرای گدوک و برجهای دیده بانی حاشیه رودخانه حبله رود را می توان از سایر جاذبه های مذهبی و تاریخی این شهرستان اشاره نمود.

اخبار قبلی
جشنواره بادبادک ها در جشن ۹۰ سالگی شهرداری فیروزکوه و روز 30 مردادماه برگزار خواهد شد
اخبار بعدی
جشن ۹۰ سالگی شهرداری فیروزکوه در پایان مردادماه برگزار خواهد شد
فهرست