شعار «مرگ بر آمریکا» را در روز 13 آبان با قدرت سر خواهیم داد

حجت‏‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری ظهر امروز در خطبه‏‌های آیین وحدت‏‌آفرین و عبادی سیاسی نماز جمعه فیروزکوه در محل مسجد جامع فیروزکوه با اشاره به در پیش بودن 13 آبان اظهار داشت: سه اتفاق مهم و تاثیرگذار در این روز به وقوع پیوست که در شکل‏‌گیری، تداوم و تثبیت انقلاب اسلامی تاثیر به‏‌سزایی داشت.

وی گفت: بازداشت و تبعید امام راحل در سال 43، کشتار دانش‏‌آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 58 اگر چه در سه مقطع تاریخی مختلف اتفاق افتاد، اما همگی حامل پیام مبارزه با استکبار بودند.

آمریکایی‌‏ها به ارزش‌‏های بین‏‌المللی پایبند نیستند

استیری افزود: امروز این مسئله برای تمام جهانیان به عینه به اثبات رسیده است که آمریکایی‏‌ها با اتخاذ تصمیمات یک‏‌طرفه و بدون پای‏بندی به ارزش‏‌های بین‏‌المللی، منافع یک قشر خاص (صهیونیسم بین‏‌الملل) را به عنوان بزرگ‏ترین منافع خود در منطقه در نظر گرفته‌‏اند.

وی ادامه داد: این روزها مطرح شدن مسئله تغییر از سوی آمریکایی‏‌ها و اینکه با ایران اسلامی بر سر میز مذاکره خواهند نشست، موجب شده تا عده‌‏ای ناآگاه صحبت از مذاکره با این شیطان بزرگ را در محافل گوناگون عنوان کنند.

امام جمعه فیروزکوه خطاب به آمریکایی‏‌ها به طرح این سئوال پرداخت که آیا تاکنون در رفتار و کردار شما تغییری دیدیم که ما هم تغییر کنیم؟

وی تاکید کرد: مرگ بر آمریکا، شعاری است که با تمامی وجود ایرانیان عجین شده و بر سر زبان تک تک آنان است.

استیری تصریح کرد: استکبار جهانی و تمامی جهانیان بدانند و آگاه باشند که در روز 13 آبان امسال، ملت بزرگوار ایران اسلامی شعار مرگ بر آمریکا را به گونه‌‏ای سر خواهند داد که ستون‏‌های کاخ‏های استکبار به لرزه درآید.

آمریکایی‏‌ها قابل اعتماد نیستند

امام جمعه فیروزکوه در بخش دیگری از خطبه‏‌های خود با اشاره به رسوایی دیگر آمریکایی‌‏ها که در روز مباهله در هفته گذشته حادث شد، خاطرنشان کرد: شنود مکالمات شهروندان و مسئولان دولتی و حکومتی کشورهای مختلف از سوی آمریکایی‏‌ها، حقانیت ادعای ایران در سال 58 که سفارت آمریکا را لانه جاسوسی نامیده بود، بر همگان ثابت و آشکار کرد.

وی یادآور شد: آژانس امنیت ملی آمریکا تاکنون بیش از 125 میلیارد مکالمه شهروندان، مسئولان و رهبران کشورهای دوست و دشمن خود را شنود کرده که نقض آشکار حقوق بشر است.

استیری اضافه کرد: دولت‏مردان آمریکایی که سال‏هاست شعار آزادی بیان و حقوق بشر سر می‏‌دهند، با این کار خود آشکارا به حریم خصوصی افراد تجاوز کردند که در هیچ دین و آیینی پذیرفتنی نیست.

امام جمعه فیروزکوه گفت: این موضوع بار دیگر کلام مقام معظم رهبری که «آمریکایی‏‌ها قابل اعتماد نیستند»، را بر همگان روشن و آشکار کرد.

اخبار قبلی
برگزاری مراسم تودیع و معارفه شهردار فیروزکوه
اخبار بعدی
دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با امام جمعه محترم فیروزکوه
فهرست