رعایت عدالت در توزیع اعتبارات و اجرای پروژه های سطح شهر / لایروبی انهار بر اساس قانون بر عهده امور منابع آب است

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر فیروزکوه، شهردار فیروزکوه در نشست خبری ضمن گرامیداشت روز خبرنگار از اصحاب رسانه شهرستان جهت تعامل با مجموعه مدیریت شهری و کمک به شنیده شدن مشکلات شهروندان و ارتباط نزدیک با مجموعه مدیریت شهری جهت طرح مشکلات شهری، بازتاب عملکرد شهرداری و ایجاد روحیه امید در شهروندان تقدیر کرد.

علیرضا صادقی گفت: با امکانات و منابع محدود مالی بیشترین توان خود را در این حدود 9 ماه که در خدمت شهروندان هستیم صرف کردیم اما اعتقاد دارم کارهایی که انجام می شود در خور شأن مردم نیست.

وی افزود: از بدو کار سعی کردیم با توجه به قولی که به مردم دادیم شفاف سازی در عملکرد، رعایت قانون، عدالت و تکریم ارباب رجوع را رعایت کنیم و تا جایی که امکانش هست اجازه ندهیم کسی از شهرداری ناراحت خارج شده و مردم را راضی نگه داریم.

شهردار فیروزکوه تأکید کرد: تلاش کردیم تا در اجرای قوانین و مقررات به صورت یکسان برای همه و در اجرای پروژه های عمرانی و توزیع اعتبارات برای تمام مناطق شهر، عدالت رعایت شود.

صادقی بیان داشت: افزایش ظرفیت ذخیره سازی پایش تصویری سطح شهر، افزایش 2.5 برابری ظرفیت سردخانه کشتارگاه سنتی دام و بازسازی ساختمان کشتارگاه و خریداری تجهیزات برای پارک ها و تداوم بازسازی پارک ها و تأمین روشنایی آن ها انجام شده است.

ایشان تصریح کردند: مطالبه چندین ساله مردم دشت ناصر پیگری شد و هم اکنون کل معابر اصلی آسفالت شد، جدول گذاری انجام شده و پیاده رو سازی با مشارکت شهروندان در حال انجام است و دو پارک نیز در این منطقه احداث شده که تجهیز آن در دستور کار است.

شهردار فیروزکوه افزود: تجهیزات ترافیکی و وسایل ایمنی خریداری و نصب تابلوهای اطلاعاتی شهر انجام شده و ساماندهی ترافیکی در حال انجام است.

صادقی اظهار داشت: آب های سطحی چند نقطه مشکل داشتیم که در شهرک کوهسار ادامه فازهای قبلی اجرایی شده و و پیگیر تأمین اعتبارات برای ادامه آن هستیم، پشت هتل نیما آغاز شده و محله جمشید آباد و کوچه شهید چمنی نیز اجرایی شده است.

وی به پروژه های نورپردازی اشاره و گفت: آبنمای میدان راه آهن فعال شد و پروژه های نورپردازی شهری را در برنامه داریم همچنین روشنایی معبر 18 متری نیز به زودی انجام خواهد شد.

شهردار فیروزکوه تصریح کرد: تغییر کاربری زمین ساختمان شهرداری دریافت شده و طراحی ساختمان توسط مشاور در حال انجام است و پله های ارتباطی چند محله پس از چندین سال جهت تسهیل تردد شهروندان بازسازی شده است.

صادقی گفت: پارک خلیج فارس به عنوان پارک شهری در مساحت 20 هکتار توسط مشاور در حال طراحی است و در آن پیست دوچرخه سواری، مسیر سلامت پیاده روی، بازارچه صنایع دستی، دریاچه و رستوران، پارک بانوان و محل اسکان مسافران و رفع بسیاری از کمبودهای شهری در آن دیده شده است.

وی اضافه کرد: احداث ایستگاه آتش نشانی دشت ناصر و دریافت یک خودرو آتش نشانی را با جدیت پیگیر هستیم و در سیل مزداران به عنوان پشتیبان بیش از 6500 پرس غذا به منطقه ارسال شده و بیل و کلنگ، بادگیر، تجهیزات ماشین آلات، ارسال نیروها و ادوات و تأمین موارد مورد نیاز در کنار دستگاه های استانی و شهرستان های مختلف که با مدیریت استاندار در منطقه حضور دارند، انجام شده است.

شهردار فیروزکوه بیان داشت: در سیل فیروزکوه خوشبختانه با حضور به موقع عوامل مدیریت بحران و همکاران شهرداری و شورا، سعی کردیم در مواردی که خسارت ها بالا بود، ابتدا آب و گل و لای پاکسازی شود و هم اکنون نیز پاکسازی معابر در حال انجام است و به دنبال برآورد خسارات هستیم.

وی تأکید کرد: از استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تقاضا داریم که برای جلوگیری از بحران با تأمین اعتبارات حمایت کنند چرا که پیشگیری بهتر از درمان است و اگر کانال هدایت آب های سطحی را در انتهای محدوده شهری احداث کنیم و اعتبار برای احداث دیواره و ساماندهی نهر کنگرخانی تأمین شود از اتفاقات آتی جلوگیری خواهد کرد.

صادقی افزود: بودجه ما در سال 1400، 34 میلیارد تومان بود و تقریبا 48 میلیارد تومان محقق شد و امسال بودجه سالجاری 49 میلیارد تومان پیش بینی شده ولی وضعیت درآمدی مناسب نیست و کارها متوقف نشده و با توجه به محدودیت فصل کاری و علیرغم محدودیت بودجه در حال فعالیت هستیم.

ایشان به مطالبه آسفالت معابر توسط شهروندان اشاره و گفت: با توجه به اهمیت ترددها لکه گیری و آسفالت معبر 45 متری، منطقه دشت ناصر، شهرک کوهسار و برخی از معابر شهر انجام شد و از امروز فاز دوم لکه گیری و آسفالت بالغ بر 4.6 میلیارد تومان پروژه لکه گیری و روکش آسفالت به صورت جداگانه قرارداد تنظیم شده که محلات بافت فرسوده و سایر معابر در آن دیده شده و از امروز شروع و تا قبل از پایان فصل کاری مابقی لکه گیری آسفالت نیز انجام شود و پس از اجرای پروژه فاضلاب شهری روکش آسفالت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از سرمایه گذاران برای احداث و بهره برداری از شهربازی ورودی شهر، پارک کوهستان، رستوران مجلل و بهره برداری از تبلیغات محیطی پس از پایان قرارداد پیمانکار، دعوت به همکاری کرد.

شهردار فیروزکوه گفت: در حال پیگیری رفع مشکلات طرح تفصیلی هستیم و طراحی ترافیکی شهر و اصلاحات هندسی معابر توسط مشاور در حال انجام است.

صادقی تصریح کرد: در ملاقات مردمی سعی کردیم علاوه بر روز سه شنبه همه روزه در صورت حضور و نبود جلسه مشکلات شهروندان پیگیری و حل شود.

وی افزود: ساماندهی آرامستان با همکاری هیئت امناء در حال انجام است و نقشه ساماندهی نیز تهیه شده و بازسازی ساختمان ها نیز برخی از موارد انجام شده است.

شهردار فیروزکوه تأکید کرد: لایروبی و جلوگیری از سیل بر اساس قانون بر عهده امور منابع آب است و تفکیکی در حوزه شهری و غیر شهری قائل نشده است.

صادقی گفت: اگر امور آب قدرت اجرایی ندارد و اعتبارات تأمین و به شهرداری داده شود، شهرداری موارد را انجام خواهد داد.

ایشان افزودند: اگر کانالی از دامنه کوه و در محدوده شهر تا نهر کنگرخانی احداث شود می توان از بحران های آینده جلوگیری کرد.

شهردار فیروزکوه بیان داشت: بحران سیل کنونی از ابتدا در شهر و منازل مسکونی محله پیام فجر وارد شد و سپس وارد نهر کنگرخانی شد و لازم است تا نهرکنگرخانی هم دیوارسازی و لایروبی شود.

علیرضا صادقی در پایان اظهار داشت: درد مردم درد ما هم هست و شهرداری نیز باید با کاهش هزینه ها و افزایش درآمد ها شهر را مدیریت و انتظارات شهروندان را تا حد امکان برآورده کند.

اخبار قبلی
پیگیری برای گره گشایی مشکلات شهر و مردم در نشست های استانی / انتظار داریم مطالبه گری مردم بیشتر شود
اخبار بعدی
پیش بینی برنامه های فرهنگی در بودجه سالجاری شهرداری / انتقال درست مطالبات مردمی خواسته شورا از خبرنگاران
فهرست