اولین نشست هم اندیشی مسکن سازان فیروزکوه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر فیروزکوه، در نشستی با حضور شهردار، مسئولان واحدهای حراست، بازرسی و شهرسازی شهرداری فیروزکوه با جمعی از مسکن سازان و برخی از اعضای اتحادیه مشاورین املاک سطح شهر، مسائل حوزه ساخت و ساز شهری و مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی شهردار و مجموعه شهرداری به بیان برخی از مشکلات این حوزه در زمینه نحوه و روند صدور مجوزات، اخذ عوارض و همچنین آرای صادره کمیسیون ماده 100 پرداخت.

شهردار فیروزکوه در این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه هم اندیشی تأکید کرد: حفظ و احترام به قوانین حوزه شهرسازی علی الخصوص رعایت حقوق شهروندی، احداث بنا صرفا در چارچوب مجوزات صادره و کنترل قیمت فروش واحدهای مسکونی از مهم ترین خواسته های شهرداری از مسکن سازان و متولیان اتحادیه مشاورین املاک است.

وی افزود: به کارگیری مصالح مناسب و به روز، ارتقاء خلاقیت در طراحی توسط مهندسین و اعلام به موقع گزارشات مرحله ای و به ویژه حضور و سرکشی مستمر ناظرین ساختمانی در تمامی مراحل اجرایی ساختمان نیز از موضوعاتی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

پرج اظهار داشت: از شما فعالان عرصه ساخت مسکن انتظار داریم تا از هرگونه اقدام و ارتکاب به تخلف ساختمانی درسطح شهر خودداری و به حقوق قانونی شهروندان و شهرداری پایبند باشید.

شهردار فیروزکوه تصریح کرد: درصورت عدم پایبندی مسکن ساز به مقررات، با برخورد قانونی شهرداری مواجه خواهد بود و از همه شما فعالان حوزه مسکن خواستاریم تا با اعلام به موقع تخلفات ساختمانی سطح شهر به مجموعه حراست و بازرسی شهرداری به عنوان ناظرین امین شهردار، شهرداری را در مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز همراهی کنید.

ایشان اظهار داشتند: در صورت پایبندی سازندگان مسکن به ضوابط و مقررات، شهرداری هم برابر مقررات و ضوابط مربوطه از ایشان حمایت قانونی خواهد کرد.

شهردار فیروزکوه در خصوص رفع نواقص طرح تفصیلی و رفع مشکل کاربری های املاک شهروندان واقع در طرح همچون حریم و مسیل، فضای سبز، آموزشی و ورزشی بیان داشت: به استناد قوانین، در خصوص تعیین تکلیف وضعیت املاک واقع در طرح های دولتی و شهرداری ها، میبایستی ظرف مدت مقرر شده در قانون، دستگاه های متولی کاربری های مرتبط نسبت به خریداری، تملک و یا آزادسازی املاک شهروندان اعلام نظر نمایند.

وی افزود: متأسفانه ادارات ذیربط در این خصوص اعلام نظر نکرده و این امر، مشکلات شهروندان و شهرداری را مضاعف کرده و بدبینی و نارضایتی شهروندان نسبت به مجموعه شهرداری را در برداشته است.

پرج در پایان گفت: برای رفع این مشکل، به عنوان اولویت کاری، موضوع را از طریق مقامات استانی در حال رایزنی و پیگیری هستیم که امیدواریم چالش اساسی موجود به عنوان مانع اصلی توسعه ساختار و کالبد شهری، مرتفع گردد.

اخبار قبلی
نشست هماهنگی بیمه مسئولیت مدنی جامع شهرداری در قبال شهروندان برگزار شد
اخبار بعدی
نشست بررسی مشکلات محله های واقع در بافت فرسوده فیروزکوه برگزار شد
فهرست